Sunday 26 January 2014

Pembiayaan Semula Perumahan Satu Langkah Bijak


Pembiayaan semula perumahan adalah pilihan penyusunan kewangan anda

Maksud pembiayaan semula dari sudut ekonomi adalah merujuk kepada penggantian kewajipan hutang sedia ada dengan hutang kewajipan lain di bawah syarat yang berbeza.

Apabila pelanggan telah membuat pembelian melalui institusi kewangan dan bank, mereka mempunyai pilihan melakukan penyusunan hutang setelah berjaya memenuhi kuota syarat yang dipersetujui.


Jika anda menanggung sebarang kredit ataupun pinjaman, tiada alasan untuk anda berhenti melunaskan pinjaman yang boleh mengakibatkan pembelanjaan tinggi pada hutang serta memiliki rekod kredit yang buruk kepada pelanggan. Ini harus dielakkan.

Sudah tentu pembiayaan semula akan mengurangkan bebanan bayaran bulanan tetapi ia meningkatkan nilai kredit.

Kelebihan Melakukan Pembiayaan Semula Perumahan

1. Hutang pembiayaan semula memperbaiki pelan pembayaran anda.

2. Menjadi bayaran balik pinjaman menjadi lebih mudah kerana ia telah dikurangkan.

3. Walaupun jumlah kredit meningkat, penghutang berasa tenang kerana bayaran bulanan yang baru menjadi kurang dan tidak menjejaskan pendapatan mereka.

4. Penstrukturan hutang yang lain dapat dilakukan dengan baik.

5. Ia tidak memberi kesan kepada rekod kredit lampau seseorang penghutang agar boleh melakukan pinjaman yang lain dengan mudah.

6. Mengelak dari tindakan undang-undang terhadap penghutang yang cenderung kepada pengishtiharan muflis.

7. Semua insitusi perbankan ada menawarkan rancangan pembiayaan semula perumahan.


Sekian dahulu perkongsian ringkas tentang pembiayaan semula. Jika anda mempunyai masalah untuk mendapat khidmat nasihat pakar tentang bagaimana mendapat saluran yang betul dan tepat untuk melakukan pembiayaan semula perumahan anda. Sila layari pautan ini http://rieclick.com/imoney atau klik banner di bawah ini !



Penulis suka berkongsi informasi bermanfaat kepada semua pembaca budiman. Seorang usahawan internet separuh masa yang mengimpikan kehidupan yang bebas dari hutang. Semoga maklumat dalam blog ini memberi manfaat kepada anda. Sila LIKE dan SHARE sekiranya informasi blog ini membantu anda. Terima kasih.

Comments


EmoticonEmoticon